García: “Amb esta actuació es consumirà menys energia i els veïns tindran més llum als carrers afectats”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, l’ajuntament ha millorat en els darrers 10 anys la xarxa elèctrica de diferents barris de la localitat, amb millores en el cablejat, transformadors, fanals de llum i sistemes que comporten un estalvi en el consum energètic.

García apunta que, en este pla de renovació de la xarxa elèctrica pública s’ha quedat pendent el barri de Les Casetes Noves que compren els carrers de Germans Rios Segui, Doctor Fleming, Compositor Asensi i Passatge Maria Jané, ja que els mateixos encara compten amb fanals desfasats i que tenen un alt consum d’energia i poc eficiència en l’enllumenat dels vials.

De fet, els veïns d’estos carres han manifestat que mentre l’avinguda dels Furs (vial perpendicular a Casetes Noves) està sobre dimensionada en fanals i pateix una contaminació lumínica, estes vies urbanes de Les Casetes noves estan pràcticament a obscures, essent necessària una actuació municipal que rectifique este deficiències.

Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís ha proposat a la Comissió d’Obres que al llarg de l’exercici pressupostari de 2012 i través de la Brigada d’Obres i Serveis Municipals, es procedisca a la renovació dels fanals del barri llirià de “Les Casetes Noves”.

Igualment, des del grup municipal d’esquerres es proposa que en esta actuació es procedisca a la renovació del cablejat del barri i la  implantació de lluminàries que compten amb els nous sistemes d’estalvi energètic i que milloren l’eficiència lumínica.